miercuri, 1 mai 2024

Experiența mea cu endoscopia digestiva superioara

 Va salut !

Pentru toți cei care vor sa se documenteze înainte de efectuarea unei EDS ( endoscopie digestiva superioara) sper ca postarea mea sa va încurajeze.

O sa descriu mai jos experiența mea .

Am făcut o programare la gastroenterolog in luna februarie a acestui an . In urma consultului și pentru a îmi pune un diagnostic foarte clar , mi a recomandat sa efectuez aceasta procedura. 

Sunt o persoana extrem de anxioasa și doar gândul că urma să fac acesta investigație îmi crea un adevărat disconfort.

Am decis împreună cu medicul că cea mai buna soluție pentru mine , dat fiind faptul că sunt o persoana agitată, sa optez și pentru analgosedare.

Analgosedarea este o procedura medicala care oferă pacientului confort maxim prin injectarea de propofol ce induce senzația de somn. Practic esti adormit fix câteva minute cat durează procedura timp in care va asigur suta la suta că nu veți simți absolut nimic. 

Analgosedarea se va efectua doar cu prezenta unui medic ATI care va va monitoriza pe toată durata procedurii. 

In cazul meu, prețul intervenției a fost de 450 lei EDS  + 450 lei sedarea.  Am platit la final 900 lei  la clinica Medlife. 

Și acum sa detaliez pas cu pas in ce a constat pregătirea înainte și după investigație.

Mi s a spus sa nu beau și să nu mănânc nimic înainte cu cel puțin 8h înaintea procedurii și să vin însoțit sau să mă asigur că după externare sa vina un însoțitor sa mă preia pt că nu se recomanda sa conduci un vehicul cateva ore după sedare. Se poate lua și un taxi/Uber/Bolt daca nu aveți un însoțitor insa important este sa nu conduceți.

M am prezentat la clinica și în prima faza mi s a făcut pregătirea documentelor pt internarea de o zi  ( chiar daca am stat câteva ore , așa este procedura, se face internare de o zi ).

Apoi am ajuns intr o zona de preluare unde am predat documentele și analizele medicale. Înainte de programare medicul va va recomanda un set de analize generale și un EKG . Tot aici , am primit niste documente în care am fost înștiințat de eventualele probleme ce pot apărea, eventualele afecțiuni de care sufar , in ce constă EDS, etc. La final veti semna că va dati acordul pt procedura.

Apoi a venit o asistenta care mi a pus o branula și mi a spus că îmi va administra ser fiziologic pt hidratare.

După ce perfuzia s a consumat cam jumătate am fost preluat și dus în blocul examinator unde medicul gastroenterolog era pregătit împreună cu cel anestezist. Mi au pus pe piept niste electrozi de monitorizare cardiaca, conectați la monitor bineînțeles, apoi mi au pus un tensiometru pe mana stângă, mi au introdus un fel de protecție in gura ( pt a nu musca sau mișca cablul care se baga in gura pt examinare ) și m au pus sa stau pe o parte, neapărat pe partea stângă. 

Credeti mă, nu exagerez cu nimic, m am trezit că și când nimic nu s a întâmplat, foarte liniștit, fără dureri, fără nicio problema. Mi s a pus din nou cealaltă jumătate din perfuzie și am mai fost ținut pt observație in alta camera pt maxim 30 min timp in care medicul vine și îți prezintă raportul examinator. Aici este posibil sa uitați multe lucruri din cauza sedării însă stați fara griji , se înmânează și un document medical cu toată descrierea examinării.

După sedare , poți avea câteva efecte ușoare, mai exact o stare de prea bine dar și momente in care uiți și nu mai reușești să ți amintești. Din acest motiv nu e recomandat sa semnați documente importante sau sa conduceți sau să luați decizii.

In cazul meu, m am simțit ușor high:)) am unele momente pe care nu mi le reamintesc însă știu sigur că vorbeam și aiurea puțin cu asistenta, începusem să i fac complimente :)) dar totul era intr o nota amuzanta.

După cele 30 min m am ridicat și m am îndreptat către însoțitorul care a venit să mă preia. Nu am fost deloc amețit și nu am avut nicio problema.

Am reușit să mănânc ceva ușor în ziua respectivă ( gen salate , fructe, legume) la câteva h după ce am ajuns acasă.

Singurul disconfort ușor a fost o jena resimțită la nivelul gatului, jena pe care am resimțit o doar in ziua respectiva, ca atunci când te doare ușor în gât . Acest disconfort apare din cauza cablului cu care se intervine.

Ca concluzie, va recomand sa optați pt EDS cu analgosedare, nu exista niciun pericol și aveți confort maxim . Eu personal nu as fi rezistat pe viu sa mi fie introdus un tub in gât care mai apoi sa ajungă până în stomac. Am citit multe păreri de la multi oameni care au spus că nu au putut să reziste până la final , și îmi dau seama cat poate fi de neplăcut. 

Totodată, ce am prezentat mai sus este strict experiența mea cu EDS. Comunicați tot timpul cu medicul dvs și cereți păreri avizate medical.

Eu va pot oferi informații strict legate de ce am experimentat și cum m am simțit. 

Sănătate multă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu